Topsport

Het Mondriaan heeft een lange traditie van begeleiding en facilitering voor leerlingen met topsportambities. Je kunt rekenen op maatwerk, waar al veel leerlingen van hebben kunnen profiteren. Vaak met mooie sportieve successen als resultaat. Ben jij bijvoorbeeld druk met het trainen voor een belangrijke wedstrijd? Dan kijkt onze topsportcoach met jou en het docententeam hoe we dit kunnen combineren met je lessen en toetsen.

Op Het Hooghuis stimuleren we leerlingen hun talenten te ontwikkelen. Ook op het gebied van (top)sport. We willen graag dat onze leerlingen kunnen doen waar ze goed in zijn. Dat ze genoeg uren kunnen trainen (bij topsport is dat minstens 8-10 uur per week) en dat ze mee kunnen doen met nationale en internationale wedstrijden. Om dit mogelijk te maken, zijn er soms aanpassingen nodig op school. Daar begeleiden we onze leerlingen graag bij. Daarom hebben we op Het Hooghuis een topsportregeling.

Via deze regeling bieden we leerlingen die intensief met sport bezig zijn extra faciliteiten, zodat zij (top)sport en school goed kunnen blijven combineren. Ze krijgen bijvoorbeeld verlof voor trainingen en wedstrijden. Als het nodig is, passen we hun lesrooster of (toets)planning aan. Huiswerk en proefwerken kunnen in overleg met de vakdocent worden verzet. Tijdens leerling- en rapportbesprekingen besteden we extra aandacht aan deze leerlingen. We bekijken wat een leerling nodig heeft om sport en school goed samen te laten gaan. Daarvoor gaan we in gesprek met de leerling, de ouders, de sportvereniging en de trainers. We zoeken altijd naar een passende oplossing, zodat onze sporttalenten topprestaties kunnen leveren op school én in hun sport!

Wil je meer informatie over onze topsportregeling, neem dan contact op met de topsportcoördinator van de desbetreffende locatie:

Niels van Casteren (Titus Brandsmalyceum): n.vancasteren@hethooghuis.nl
Frank Brocks (Mondriaan College): f.brocks@hethooghuis.nl