Daarom kies je voor het Mondriaan College

Op het Mondriaan leer je DOEN! Eén dag per week geven we doeners alle ruimte. Met ‘doen’ bedoelen we vaardigheden in praktijk brengen, door ontwerpen in 2D én 3D, programmeren en projectmatig werken aan levensechte opdrachten. In de onderbouw hebben we PALET-uren voor ondernemen, sport, kunst en technologie op de DOE-dag. In de bovenbouw bouwen we dat uit in ons 20/80 learning-programma. Op de mavo met een praktijkvak, op de havo met praktische vaardigheden die je op het hbo heel goed van pas komen. Zodoende leer je van alles waarmee je in de wereld vooruit kunt.

Het draait bij ons op school niet alleen om kennis en vaardigheden. Wij helpen je ook graag bij jouw persoonlijke ontwikkeling. Je leert bijvoorbeeld je vaardigheden op het gebied van studiehouding en studievaardigheden te versterken. Jouw schooltijd moet een tijd zijn waar je naar uitkijkt en met plezier op terug kunt kijken. Een tijd van kansen krijgen en groeien.

Wij zien altijd kansen. Jij ook?

Namens ons team,
Robbert van der Veer, directeur Mondriaan College.